Sisällysluettelo

Ahlsell on Pohjoismaiden johtava tekninen tukkukauppa. Ahlsell myy tuotteita ja palveluita yrityksille ja ammattilaisille, jotka valmistavat, asentavat, rakentavat, korjaavat ja huoltavat. Laaja valikoima, asiantuntijuus ja maailmanluokan logistiikka tekevät Ahlsellin ammattilaisasiakkaiden elämästä helpompaa.

Ahlsell Oy on osa Ahlsell-konsernia. Suomen Ahlsellin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 372 milj. €. Henkilöstöä on noin 590 toimipisteissä ympäri Suomea. Pääkonttorimme sijaitsee Hyvinkään logistiikkakeskuksen yhteydessä.

Ahlsell-konsernin liikevaihto vuonna 2020 oli noin 3,1 mrd. €. Ahlsell toimii Pohjoismaissa, Baltian maissa sekä Venäjällä. Toimipaikkoja Ahlsellilla on yli 230 ja ahlsellilaisia on yhteensä noin 5 600.

Konsernin pääomistaja on sijoitusyhtiö CVC Capital Partners.

Ahlsell on kehittänyt suuren joukon “lisäarvopalveluita” asiakkaidensa hyödyksi. Niitä ei ole erityisemmin tuotteistettu vielä, eikä omalla henkilökunnalla ole ollut siihen käytännössä aikaa. Jättiläismäisessä, Pohjoismaiden suurimmassa tukkukaupassa on jatkuvasti uudistuksia, kuten yritysostoja. Ne vievät todella paljon työaikaa ja kaikki “ylimääräinen” joudutaan siirtämään aina parempaan hetkeen, kun tilanne on päällä. 

Ahlsell investoi kesällä uuteen kemikaalihallintaohjelmaan ja tarvitsi asiantuntevaa apua sen kaupallistamiseksi. Kemikaalihallintaohjelman avulla sekä Ahlsellin että heidän asiakkaidensa kemikaalitiedot pysyvät ajan tasalla ja niiden käyttö on entistä turvallisempaa. Käytännössä Ahlsellin asiakas siis pienentää riskejä sekä säästää selvää rahaa uuden ohjelmiston avulla.

Suunnittelimme ja toteutimme markkinointimateriaalin kemikaalihallintaohjelmaan liittyen. Teimme erikseen asiakkaille esitettävän materiaalin, jossa käydään läpi etuja ja hyötyjä juuri heille. Teimme myös myyjille oman materiaalin, jossa keskityttiin enemmän Ahlsellin sisäisiin asioihin kemikaalihallintaohjelmaan liittyen. 

Teimme myös animaation, jossa kemikaaleihin liittyvät perusongelmat ja uuden ohjelman hyödyt käytiin selvästi läpi noin minuutissa. Animaatio on helppo ja nopea katsoa ja siitä saa sekä asiakkaat että myyjät heti käsityksen, mitä ollaan tarjoamassa. Animaatio on helppo luoda juuri käsikirjoituksen mukaiseksi, eikä ikäviä yllätyksiä, kuten näyttelijöiden sairastumisia pääse tapahtumaan. 

Käytännössä siis tavoitteemme oli auttaa Ahlsellin myyjiä ja asiakkaita ymmärtämään paremmin uusien lisäarvopalveluiden hyödyt ja edut heille.  



Ahlsell oy referenssi
Ahlsell oy

Haluaisitko tutkia muita referenssejämme?