fbpx

Kotisivut yritykselle

Kotisivut yritykselle

Kotisivut yritykselle: Esimerkki tekemistämme sivuista: Instagram- toiminto

Miksi tarvitset yrityksellesi toimivat kotisivut?

Jos lähdetään ensin miettimään asiaa tavoitteidesi kannalta… Miksi tarvitset kotisivut yritykselle:

1. Mikä on kotisivujesi tavoite?

Myytkö palveluita tai tuotteita? Jos myyt, niin luultavasti kotisivujesi järkevin tarkoitus on pyrkiä lisäämään niiden myyntiä jollakin tavalla lukijaan vaikuttamalla. Kotisivut yritykselle on silloin ajankohtaista toteuttaa… 

Jos tuotteesi tai palvelusi on jo hyvin tunnettu, niin et välttämättä joudu kovinkaan paljon selittämään sitä lukijalle, eli potentiaaliselle asiakkaallesi… Saattaa riittää, että yksinkertaisesti kerrot mikä tuotteesi tai palvelusi on, paljonko se maksaa, miten sen saa ja koska sekä mitä jos jokin menee pieleen tai asiakas ei olekaan tyytyväinen siihen. 

 

Mutta mitä jos tuotteesi ei eroa kilpaijoidesi tuotteista oikeastaan mitenkään… Edes hinnalla?

Tai entä jos tuotteesi tai palvelusi on niin mullistava ja uraa uurtava, että kukaan ei ole aikaisemmin selittänyt sitä mahdolliselle asiakkaallesi?

Silloin kotisivujesi merkitys kasvaa merkittävästi entisestään ja ne toimivat palvelusi tai tuotteesi ”myyjänä”.

Sinun tulee pystyä vakuuttamaan potentiaalinen asiakkaasi tuotteesi tai palvelusi paremmuudesta ja ylivoimaisuudesta tai perustella sen kilpailijoita korkeampi hinnoittelu. Kotisivuilla pystyt tekemään sen parhaiten, kunhan saat asiakkaasi sinne tulemaan ja jatkamaan lukemista – aina ostotapahtumaan tai yhteydenottoon asti. 

2. Mikä on tuotteesi tai palvelusi tärkein asiakaskohderyhmä?

 

Kenen haluat tulevan sivuillesi? Luultavasti tarkasti valitsemiesi kohderyhmän edustajien, jotka todennäköisemmin hankkivat tuotteesi tai palvelusi ja joita varten ne ovat alun perin suunniteltukin. 

Miten pystyt tuottamaan sivuillesi juuri heitä kiinnostavaa sisältöä? Tekemällä laajaa taustatutkimusta siitä, mitä he todella haluavat. Mitkä ovat heidän suurimpia ongelmiaan ja esteitään liittyen ratkaisuusi ja mitkä ovat heidän tavoitteensa ja odotuksensa liittyen tuotteisiisi ja palveluihisi. 

Miettimällä näitä asioita, osaat paremmin muotoilla ydinsanomasi heihin vetoavaksi ja todennäköisesti saat myös enemmän kauppaa. 

Totta kai sinun pitää myös pystyä selittämään palvelusi tai tuotteesi hyvin yksinkertaisella tavalla, että asiakas tietää heti mistä on kyse. Hyvä tapa tähän esimerkiksi palveluidesi myynnissä on ensiksi miettiä aivan perustasolla: 

– mikä palvelusi on asiakkaan silmin

– mitä palvelusi tekee asiakkaalle 

 

 Siitä voit lähteä ”rikastamaan” palvelutarjoustasi:

1. Kuvaile ensimmäiseksi ainutlaatuisia osia palveluistasi (kilpailuetu)

2. Kerro tarkemmin yksityiskohdilla, mitkä asiat tekevät palvelustasi niin hyvä asiakkaallesi

3. Lisää mausteiksi ”bonuksia” – lisäarvoa asiakkaalle, jotka vahvistavat asiakkaan käsitystä sinusta parhaana vaihtoehtona

4. Tee yhteenveto tarjouksestasi ja korosta sitä, kuinka asiakkaasi tilanne paranee sen ansiosta kun hän ostaa palvelusi

3. Mitä haluat kohderyhmäsi tekevän sivuillasi käynnin jälkeen?

 
Eli palataan takaisin alkuun… Mikä on siis tavoitteesi, kun olet saanut potentiaalisen asiakkaan käymään sivuillasi? 

Yleisimmin tavoitteena on tuotteen tai palvelun hankinta, joko ostamalla sen heti ”lisää ostoskoriin” tai monimutkaisemmissa tuotteissa tai palveluissa ”pyytämään lisätietoa tai tarjouksen” joko puhelimella tai sähköpostilla. 

 

Tässä hyvät lähtökohdat sivujesi suunnittelua varten. Moni asia vaikuttaa siihen, miten saat asiakkaasi vakuutettua hankkimaan juuri sinulta. Tärkeimpiä osia itse palveluidesi ja tuotteidesi hyötyjen lisäksi ovat esimerkiksi:

– oman asiantuntijuuden todistaminen (miksi asiakas ostaisi mieluummin sinulta)

– positiivinen asiakaspalaute kohderyhmääsi kuuluvilta asiakkailtasi (videona, tekstinä, kuvina)

– riskien poistaminen ostajalta (takuu ja oikeus perua kauppa)

– itsesi esittely (kuva, miten päädyit yrittäjäksi, miten ajattelet asiakkaittesi parasta jne.)

– MAHDOLLISUUS YHTEYDENOTTOON ASIAKKAAN HALUAMASSA KANAVASSA! (kaikki eivät halua soittaa sinulle…)

Kotisivut yritykselle: Esimerkki tekemistämme sivuista - yhteydenottokaavake
Esimerkki sivuistamme - yhteydenottomahdollisuus whatsappilla ja messengerillä

Rakennamme sivusi toiveidesi mukaan ja pystymme tekemään halumasi lisäpalvelut ”avaimet käteen” tasolle asti hakukoneoptimointeineen ja valmiine sisältöineen. Käytämme moottorina WordPressiä: 

https://wordpress.com/


Kotisivumme ovat hinnaltaan noin 1000 € ja sillä saat jo reilusti sisältöä sekä hakukoneoptimointia mukaan pakettiin. 

 
Halutessasi saat myös kuukausipaketin, joka sisältää avainlukujen raportoinnin sekä toimenpide-ehdotukset parempia tuloksia varten. 

Markkinoinnissa myös kotisivujen suhteen on aina huomioitava se seikka, että MARKKINOINTI ON JATKUVAA KOKEILUA JA TESTAUSTA!

Parhaat tulokset saadaan hieman pidemmällä aikavälillä muuttamalla aina yhtä osaa kerrallaan ja seuraamalla asiakkaiden reaktiota–> saadaanko esimerkiksi kuvaa tai otsikkoa vaihtamalla enemmän myyntiä.

FSF-Myyntitekstit Oy tiimimme palveluksessasi: https://myyntitekstit.fi/tiimisi/

Otathan yhteyttä kotisivukonkariimme: Antti Kivikangas (antti@myyntitekstit.fi)

Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästeiden käytön. Lisätietoja

Tämän verkkosivuston evästeasetukset on asetettu sallimaan evästeet, jotta saat parhaan mahdollisen selauskokemuksen. Jos jatkat tämän verkkosivuston käyttöä muuttamatta evästeasetuksia tai napsautat alla olevaa "Hyväksy"-painiketta, hyväksyt tämän.

Sulje