Lantmännen Agro Oy on suomalainen maatalousalan yritys. 

Lantmännen Agro tarjoaa parhaat asiantuntijapalvelut, tuotantopanokset sekä uudet teknologiat erilaisten tilojen tarpeisiin. Lantmännen Agro tuottaa kestäviä ratkaisuja yhdessä myös yhteistyökumppaneiden sekä paikallisten toimijoiden kanssa. Asiakkaita ovat mm. maa- ja metsätalousyrittäjät, koneurakoitsijat, hevosalan ammattilaiset sekä harrastajat.

Suurimpana haasteena Lantmännenin oma markkinointitiimi koki ajan puutteen. Videoita myymälöiden henkilökunnasta ja kauppiaista oli haluttu tehdä jo pitkään mutta sopivaa hetkeä siihen ei ollut löytynyt. 

Lantmännen Agrolla on oma kuvaustiimi, joka pystyy tuottamaan huippulaatuisia videoita mutta toivotun kymmenen videon tekeminen vaatii matkoineen kaikkineen jo useampia viikkoja työaikaa oman työn ohessa. Se aika on aina pois päivittäisestä markkinointitiimin toiminnasta kampanjoiden ja sesonkiin liittyvien julkaisujen parissa.

Suunnittelimme, käsikirjoitimme ja ohjasimme sekä editoimme yhteensä kymmenen videota Lantmännen Agron henkilökunnasta ja kauppiaista sekä tuotteista ja palveluista. Pyrimme saamaan esiin henkilöiden omaa tarinaa ja persoonaa sekä samalla antamaan kuvaa yrityksestä myös työnantajana. 

Kuvasimme videoita monessa eri myymälässä ja Ylivieskan rehutehtaalla. 

Tuote-esittelyt elävät ja voivat hyvin edelleen, vaikka nykyään puhutaankin paljon ratkaisumyynnistä ja kokonaisuuksien myynnistä. Silti tuotetietojen rikastaminen esimerkiksi verkkokauppaan videon avulla on erittäin hyvä veto myynnin kasvattamiseksi. Monesti verkkokaupassa tuotteella on vain yksi kuva ja hieman tuotetekstiä mutta se ei yksinkertaisesti enää riitä asiakkaille. 

Videot sitouttavat moninkertaisesti paremmin verrattuna kuviin. Saat kerrottua minuutissa jo todella paljon yrityksestäsi vaikkapa työpaikkana. Videot ovat paljon henkilökohtaisempia ja niiden avulla saat markkinoinnistasi keskustelevampaa kuin kuvilla. Yksipuolinen “kylmän datan” tyrkyttäminen ei enää toimi – vaaditaan tunnetta mukaan.

Miten esitellä kuvilla ja teksteillä klapikoneen parhaita puolia? Miten tuoda esille etenkin sellainen ominaisuus, jolla voi olla merkittävä rooli ostopäätöksen kannalta mutta josta asiakkaat eivät yleensä ole tietoisia? – Tee se lyhyen videon avulla. Kerro edut asiakkaalle ja lisää faktaa ostopäätöksen tueksi.