Sisällysluettelo

YKSI asiakkaistamme haluaa tulipalokiireisen käännöstyön.

TOINEN kaipaa tiimilleen kokoaikaista ”takapuoliin potkijaa”, joka pitää huolen aikatauluista ja järjestelyistä erilaisia tapahtumia varten. 

KOLMAS haluaa sivustonsa tekstit houkuttelevimmiksi…

Klikkaamalla logoja pääset tutustumaan tarkemmin projekteihimme.

Kiireisenä yrittäjänä Jerellä ei ollut aikaa panostaa markkinoinnissa videoihin, uutiskirjeisiin ja animaatioihin, vaikka tiesikin niiden olevan monikäyttöisiä ja tehokkaita keinoja uusasiakashankintaan sekä vanhojen asiakkaiden sitouttamiseen.

Satu halusi täysin omat kotisivut vuokrahuoneistoilleen, joita pystyy muokkaamaan juuri hänen haluamallaan tavalla ja tarpeen tullen myös mainostamaan huoneistoja + ohjaamaan liikennettä sivuille.

Rakennusprojektit työllistävät Veikon täysipäiväisesti, eikä hänellä ole aikaa omien sivujensa päivittämiseen. Sivujen tekstit eivät enää vastanneet tätä päivää ja päivittämiseen oli akuutti tarve, jotta yrityksestä ja sen toiminnasta sekä itse yrittäjästä syntyisi asiakkaille täysin oikea kuva.

Ensimmäisenä haasteena Sannalla, Nellalla ja Juhalla oli saada hankalasta, teknisestä aiheesta helposti luettava ja ymmärrettävä landing page.

Aihe piti sisällään EU:n säädöksiä ja lakitekstiä, sekä Suomen omia määräyksiä vesikalusteisiin liittyen ja ne kaikki haluttiin nivoa yhteen järkeväksi paketiksi, josta AQVA:n asiakkaat saavat helposti kiinni.

Erittäin monipuolisen valikoiman turvin toimivalla yrityksellä on yleensä todella paljon päämiehiltään tulevien tuotemateriaalien ja yleisesitteiden päivittämistä. Oman henkilökunnan aika on kuitenkin rajallinen ja myyjien aikaa ei ole kustannustehokasta käyttää käännöstyöhön.

Guardion Nawar oli suureen haasteen edessä: Tuotelanseeraus ulkomaille ja etenkään Suomeen ei aina onnistu helposti… Samaan aikaan yritys lanseerasi tuotteensa myös muualla Euroopassa, joten hommaa oli enemmän kuin tarpeeksi.

Suomalaiset tuntevat Guardion kypärissä olevan MIPS-järjestelmän ehkä pyöräilykypäristä mutta ensimmäistä kertaa maailmassa järjestelmä tuli myös suojakypäriin. Materiaalia oli paljon, lehdistötiedotteista tuotesivuihin ja landing pageihin ja Guardio tarvitsi alaa tuntevan kääntäjän tälle kaikelle.

Recyctecin menetelmällä puhdistettu glykoli soveltuu käytettäväksi myös muualla kuin Ruotsissa ja vientipotentiaali on todella suurta etenkin Pohjoismaissa.

Teknisten tuotteiden tuotetiedot ja viranomaisten vaatimat dokumentit, kuten käyttöturvallisuustiedotteet tulee aina olla kohdemaan kielellä. Recyctecin suunnitelmana on tulla vahvasti Suomen markkinoille ja kielen pitää olla silloin markkinoiden mukaista.

Haasteena Armatecillä oli Mika Miettisen mukaan liian tuotelähtöinen myynti. Ruotsalainen emoyhtiö on kääntänyt jo pidemmän aikaa sitten tuotemyyntiä enemmänkin ratkaisumyynniksi. Nyt sama tehtävä on myös Suomen Armatecilla edessä. Miten toimintaa ja myynnin näkökulmaa pystytään muuttamaan järkevin kustannuksin ja aikatauluin, että kilpailijat eivät pääse ohi?

Ahlsell on kehittänyt suuren joukon “lisäarvopalveluita” asiakkaidensa hyödyksi. Niitä ei ole erityisemmin tuotteistettu vielä, eikä omalla henkilökunnalla ole ollut siihen käytännössä aikaa. Jättiläismäisessä, Pohjoismaiden suurimmassa tukkukaupassa on jatkuvasti uudistuksia, kuten yritysostoja. Ne vievät todella paljon työaikaa ja kaikki “ylimääräinen” joudutaan siirtämään aina parempaan hetkeen, kun tilanne on päällä.

Läsnäolo sosiaalisen median kanavissa vie todella paljon aikaa ja kuitenkin mahdollisuudet siellä ovat rajattomat uudenlaisen konseptin lanseerauksessa.

Uusien kohderyhmien tavoittaminen ja Urheilukortin tunnettavuuden kasvattaminen ovat somemarkkinoinnin päätavoitteita. Somessa tulee myös huolehtia muun markkinoinnin pääsanoman vahvistamisesta ja kertaamisesta erilaisen sisällöntuotannon keinoin.

Suurimpana haasteena Lantmännenin oma markkinointitiimi koki ajan puutteen. Videoita myymälöiden henkilökunnasta ja kauppiaista oli haluttu tehdä jo pitkään mutta sopivaa hetkeä siihen ei ollut löytynyt.

Tarjalla ehkä suurimpana haasteena oli sama, joka on meillä lähes jokaisella suomalaisella yrittäjällä… Ei vain haluta nostaa itseämme jalustalle ja “kehua” itseämme ja tuotteitamme julkisesti somessa. Tai siltähän se meistä yrittäjistä yleensä tuntuu mutta seuraajamme itse asiassa arvostavat yrityksiimme ja tuotteisiimme sekä palveluihimme liittyviä tarinoita ja lisäinfoa.

Satu halusi tuoda henkilökuntaansa ja kaupan eri osastoja paremmin esille sosiaalisessa mediassa. Hänen henkilökuntansa hoiti jo somekanavia hyvällä menestyksellä mutta “hieman enemmän tuotettujen” videoiden suosio oli Sadulla jo tiedossa.

Tuotekstien päivityksessä se suurin haaste oli varmasti tavoittaa Arcticin jengin hersyvän hauska huumori, roilokkaat räväytykset ja värikkäät virkkeet, samalla huolehtien tekstien oikeellisuudesta niiden terveysväittämien suhteen.

Timon haasteena oli uusia yrityksensä www-sivut ”hänen näköisikseen” koska vanhalla yrittäjällä oli ollut ihan oma ilmeensä. Päätimme yhdessä uusia sivut kokonaan Word Press- pohjaan sekä tehdä tarvittavat hakukoneoptimoinnit yrityksen helposti löytämiseksi Googlen loputtomasta viidakosta.